Strategic Business Decision Model kan du bruge i sin helhed, eller du kan bruge enkelte elementer afhængig af hvad der er mest relevant for din situation. Her er nogle eksempler på analyser, workshops, og projekter, som vi har gennemført for vore kunder.
70 25 07 20
Kiwa ConsultSymbionFruebjergvej 3DK-2100 København Ø
En strategisk analyse sammenholder dine strategiske ambitioner med muligheder og udfordringerne.Få svar påOm din strategi skal være agressiv eller organiskDine største udfordringer og dine bedste mulighederHvordan du ligger i forhold til dine konkurrenterHvad du skal blive bedre tilHvordan din strategiske plan skal se ud
Tjener du penge på det du sælger?
Hvordan er virksomhedens evne til at omsætte produkt- og kundeporteføljen til
indtjening?
Find ud afHvor du tjener penge og hvor du sætter penge tilFå et overblik over hvilke kunder og produkter du skal satse påTag de rigtige beslutningerHvordan du sørger for at sælgere måles på det rigtige
Portefølje vurdering
Kontrollerer du værdikæden - eller kontrollerer den dig?
Værdikæden handler om at hver enkelt område af virksomheden skal kunne tilføje mest mulig værdi. Så du kan differentiere sig, eller være omkostningsleder - eller begge dele. Værdikæden afslører hvilke konkurrencefordele du kan bygge på, og hvilke du har brug for at udvikle mere. Få svar påHvordan du kan differentiere digHvor du kan minimere omkostningerneHvordan du kan skabe konkurrencefordele og hvad du skal satse påHvordan du styrker din forsyningskæde Hvordan du kan optimere værdikædenHvordan du øger produktiviteten og effektiviteten
Værdikæde analyse
Hvor godt konkurrerer du i markedet?
Få styr påHvordan du ligger i markedet og hvordan du kan differentiere digOm du kan være omkostningsleder, eller om dit produkt er tilstrækkeligt differentieretHvad dine kernekomepentencer er og hvad du skal satse påHvordan dine nøgletal ser ud i forhold til konkurrenterneHvor du har en stærk konkurrenceenve og hvor du er udfordret
Konkurrenceevnen
Får du medarbejderne med?
Få svar på hvordanFå organisationen til at støtte op om strategienFå strategien forankret i organisationenSkab en nyttig kultur og en givtig adfærdStyrk din ledelsesstil Få mere ud af dine medarbejdereFå bedre medarbejdermotivation og tilfredshedStyrk kommunikationen
Ledelsesevnen
Overlever din forretning?
Er din forretningsmodel robust og innovativ nok til at klare fremtidens udfordringer? I disse år er der mange nye måder at anvende forretningsmodeller på, og nogle af dem har taget de etablerede virksomheder på sengen. Tænk blot på musik og taxiindustrien. Digitaliseringen har giver mange nye muligheder. Få styr påOm du er i fare for at blive rendt over ende af de nye forretningsmulighederHvordan du kan klare digitaliseringen og globaliseringenOm din branche eller forretning er i fareOm du skal gøre tingene på en anden mådeHvordan værdien skabes i din branche fremover